El Govern destina 840 milions fins al 2012 per integrar la xarxa de transport ferroviari i la de bus
S'ha dissenyat una xarxa de rodalies per Lleida, Tarragona i Girona
'Rodalies Catalunya' és un nom que 'sona bé' per identificar l'empresa pública que hauria de gestionar el transport públic de Catalunya per 'obligar' els operadors a una plena coordinació de les línies ferroviàries amb les dels autobusos ja que fins ara 'no ha estat així', segons el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal. Per aconseguir aquesta integració s'ha de fer efectiu el traspàs dels serveis ferroviaris de rodalies i regionals, encara pendents d'un acord entre el govern espanyol i la Generalitat. Tot i aquesta manca d'acord, el Govern ha fet via i ha destinat 840 milions per desplegar un pla de transport de viatgers que té com a objectiu que els usuaris facin transbordaments entre el tren i el bus amb una distància menor als 300 metres i en menys de 10 minuts.
El Pla de Transport de Viatgers 2008-2012 està en fase d'al·legacions públiques fins el 18 d'aquest mes de febrer i la previsió és que el Govern l'aprovi durant aquest estiu. En el pla s'ha dissenyat una xarxa de rodalies per Lleida, Tarragona i Girona, que durant aquest any 2008 estrenarà la integració tarifària, com un primer pas al seu desplegament que haurà d'estar enllestit el 2012.Aquest servei de rodalies de Girona, Tarragona i Lleida s'ha definit en base a l'actual xarxa ferroviària i per tant el que tracta de fer el pla és implantar 'la gestió' del transport públic, que és el factor més 'rellevant' d'aquest pla de transport de viatgers, segons ha explicat Nadal.
El secretari per a la Mobilitat ha subratllat la importància que té disposar de les competències de 'gestió' dels serveis de transport públic per tal de fer una coordinació competitiva entre les diferents línies de transport, que avui més que buscar la coordinació el que fan és conviure 'independentment' una de l'altre, 'competint' entre elles i fins i tot amb una 'volguda descoordinació'.